Chủ Nhật, 5 tháng 4, 2015

Retete: Lipii umplute cu legume

Sursa: Pinterest
Din seria Noi mai si gatim, astazi: lipii umplute cu legume trase in tigaie si pesto. Reteta este simpla si rapida, mai ales in cazuri de foame extrema. Se iau orice legume ai prin casa. De aceasta data am folosit: morcovi, telina si varza, toate taiate fasii pe lung.

Intr-o tigaie incinsa se pune uleiul de masline si se adauga morcovul taiat fasii, cimbru si sare de Himalaya. Morcovii vor lua o aroma delicioasa de la uleiul de masline si cimbru. Adaugi apoi telina, taiata si ea fasii, plus curcuma. Pui capacul la cratita si le lasi sa se caleasca impreuna. Cand morcovii si telina se inmoaie, adauga varza, taiata fasii nu foarte subtiri, pentru ca o sa se topeasca usor. Eu am adaugat tot aici si un pic de vin alb, dar este optional.

Daca pofta de lipii umplute cu legume te-a prins primavara, poti sa adaugi retetei leurda, pe care o adaugi odata cu varza in tigaie. Dar in loc de leurda, poti sa folosesti patrunjel verde sau rucola, chiar cu mai mult succes.

Partea buna e ca la lipii umplute cu legume, nu ai cum sa dai gres. Se potrivesc aproape orice legume: ardei, dovlecei, ciuperci, cartofi, mazare, porumb, ridichii rase, rosii, castraveti, fasole, masline, salata verde, vinete... singura limita este imaginatia si stocul de legume disponibile.

Odata gata legumele, incepi sa pregatesti lipia, conform instructiunilor de pe pachet. Daca vrei sa o faci in casa, cel mai usor este sa pregatesti aluatul la masina de facut paine..., dar daca ti-e prea foame, mai bine iti cumperi cateva lipii libaneze de la supermarket; acum le gasesti aproape pe peste tot.

Eu o incalzesc putin, chiar in tigaia in care am pregatit legumele. Apoi adaug ingredientul cel mai delicios din aceasta reteta: pesto. Adaug legumele si verdeata proaspat taiata. Pentru un plus de gust, eu mai adaug branza topita intr-un strat subtire si bucatele de branza (ultima oara am folosit branza de oaie, si a fost o alegere foarte inspirata).

Din nefericire, nu am poze sa va arat. Lipiile au disparut prea repede... doar v-am zis ca le-am facut la foame extrema.


Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...